För första gången har CRF450R el start som standard. Startmotorn drivs av ett extremt lätt litiumjonbatteri och man sparar viktiga gram genom att skippa kicken. SHOWA Fram- och bakfjädringens inställningar har finjusterats för ännu snabbare/stabilare köregenskaper.

Ändringarna bygger vidare på 2017 års populära CRF450R, som var den första fullständiga uppdateringen av CRF450R på åtta år, med ny chassigeometri, låg tyngdpunkt och tävlingsklar 49 mm Showa-gaffel med stålfjädrar. Filosofin inför nystarten 2017 kallades ”Absolute Holeshot” och konstruktörerna tog hjälp av HRC för att plocka ur 11 % mer toppeffekt och mer vrid genom hela registret.

Nytt för 2017 var även den tävlingsklara endurohojen CRF450RX, med enduroanpassad fjädring, insprutning och valbara motorlägen, 8,5-liters bränsletank, 18-tums bakhjul, elstart och sidostöd. Till 2018 har elstarten fått ett nytt litiumjonbatteri som är 600 g lättare – det är värdefull vikt som sparas upptill på hojen.

För leveransbesked kontakta oss via mail eller telefon.
Teknisk Information
Motor

4-T,V-KYLD

Cylinderarrangemang

1-CYL

Ventiler/cylinder

4

Kamaxelarrangemang

UNICAM

Slagvolym

449.7 cc

Cylinderdiameter

96 mm

Slaglängd

62.1 mm

Kompressionsförhållande

13.5 : 1

Växlar

5

Startanordning

EL

Frambroms

1-260MM

Bakbroms

1-240MM

Längd

2183 mm

Bredd

827 mm

Höjd

1274 mm

Axelavstånd

1482 mm

Sitthöjd

960 mm

Markfrigång

328 mm

Framdäck

80/100-21

Bakdäck

120/80-19

Tankvolym

6.3

Torrvikt

-

Tjänstevikt

112.5 kg