KLX110 är en liten hoj som bjuder på stor körglädje. Det är här äventyret börjar.

Med ändrad form på växelpedalen, bromspedalen och kickstartpedalen blir körningen enklare och minimerar oavsiktlig manövrering. Start- och avstängningsknappen finns på det vänstra styrhandtaget så att föraren kan gasa med ena handen samt starta och stanna med den andra.
Den har en ny elektrisk startmotor för problemfria starter. KACR (Kawasaki Automatic Compression Release) (använder insugsventilen) gör starten enkel för både den elektriska startmotorn och kickstarten.
Den kommer även med en ny växellåda med 4 växlar (tidigare 3-växlad).

För leveransbesked kontakta os via mail eller telefon.
Teksnisk Information

Motortyp - Luftkyld, 4-takts enkel

Slagvolym - 112 cm³

Borrning x slaglängd - 53 x 50.6 mm

Kompressionsförhållande - 9.5:1

Ventilsystem - SOHC, 2 ventiler

Bränslesystem - Förgasare: PB18 (Keihin)

Tändsystem - Digital DC-CDI

Startsystem - Elektrisk & kick

Smörjning - Trycksmörjning, våtsump

Max. effekt - 5.4 kW {7.3 hk} / 7,500 rpm

Max. vridmoment - 8.0 N.m {0.82 kgƒ.m} / 4,000 rpm

Växellåda - 4-växlad

Slutdrift - Kedja

Primärt utväxlingsförhållande - 3.409 (75/22)

Utväxling 1:an - 3.000 (36/12)

Utväxling 2:an - 1.938 (31/16)

Utväxling 3:an - 1.350 (27/20)

Utväxling 4:an - 1.087 (25/23)

Slutligt utväxlingsförhållande - 2.923 (38/13)

Koppling - Centrifugal, Flerskivig våtlamell

Bromsar, fram - Trumma (Ø 90 mm)

Bromsar, bak - Trumma (Ø 110 mm)

Fjädring, fram - 30 mm teleskopgaffel

Fjädring, bak - Enkel stöt

Ramtyp - Backbone, stål

Försprång - 50 mm

Fjädringsväg fram - 110 mm

Fjädringsväg bak - 110 mm

Däck, fram - 2.50-14 4PR

Däck, bak - 3.00-12 4PR

Styrvinkel V/H - 45° / 45°

L x B x H - 1,560 x 650 x 955 mm

Hjulbas - 1,075 mm

Markfrigång - 215 mm

Bränslevolym - 3.6 liter

Sitthöjd - 680 mm

Tjänstevikt - 76 kg