Tävlingsvinnande inspiration.


I Yamahas ledande TT-R-serie finns TT-R110E, avsedd både för nybörjare och förare som växlar upp från den mindre TT-R50E.

Den typiska motorcrossdesign i "racing-blue" hämtar direkt inspiration från våra MXGP-vinnande YZ tävlingsmodeller. För lätt styrning och hög körkomfort har TT-R110 försetts med långslagig fjädring fram och bak.

Nya och erfarna förare kommer att älska 110 cc fyrtaktsmotorns smidighet och råstyrka, och 4-stegad halvautomatisk växellåda innebär att det inte finns något kopplingshandtag att tänka på.

För leveransbesked kontakta oss via mail eller telefon.

Detaljer

  • Kul 110 cc fyrtaktare i motocross-stil
  • För nybörjare och mer erfarna som tar steget upp från TT-R50E
  • Användarvänlig 4-växlad halvautomatisk växellåda
  • Typisk motocrossdesign i "racing-blue"
  • Tändningsnyckel som ger föräldrarna möjlighet att kontrollera framfarten
  • Långslagig fjädring.

Motor

Motortyp

Luftkylning, 4-takts, SOHC, 2 ventiler

Slagvolym

110cc

Borrning och slag

51,0 mm x 54,0 mm

Kompression

9,3 : 1

Max effekt

N/A

Limited power version

N/A

Max vridmoment

N/A

Smörjningssystem

Våtsump

Kopplingstyp

Våt, Flerskivig, centrifugal- automatisk

Förgasare

Förgasare

Tändsystem

CDI

Startsystem

Elstart och kick

Transmissionssystem

Konstant ingrepp, 4-växlad

Sluttransmission

Kedja

Fuel consumption

N/A

CO2 emission

N/A

Chassi

Ram

Stålrörsram

Fjädringsväg fram

115 mm

Castervinkel

26º

Försprång

60 mm

Fjädringssystem fram

Teleskopgaffel

Fjädringssystem bak

Svingarm, (monocross)

Fjädringsväg bak

110 mm

Frambroms

Trumma, Ø 95 mm

Bakbroms

Trumma, Ø 110 mm

Framdäck

2.50-14 4PR

Bakdäck

3.00-12 4PR

Dimensioner

Totallängd

1 565 mm

Totalbredd

680 mm

Totalhöjd

920 mm

Sitthöjd

670 mm

Hjulbas

1 080 mm

Min. markfrigång

180 mm

Vikt (fulltankad)

72 kg

Bränsletanksvolym

3,8 liter

Oljetanksvolym

1,0 liter