Honda har nu en helt ny maskin i sin offroad line-up – CRF 450RX. Och den har sin bas i motor och chassi från 2017 års CRF 450R – Hondas första helt nya 450cc MX på åtta år.

Honda CRF 450R har varit ett riktmärke sedan introduktionen 2002.
Den har stått för balans, med en slagkraftig motor och ett chassi som gör det möjligt för föraren att använda varje droppe av denna kraft. Det har alltid varit en maskin som ger total kontroll, tillsammans med stabilitet och hållbarhet – något som Honda har varit känt för sedan länge.
Detta gör den till den perfekta plattformen för att bygga en enduromaskin, vilket ger CRF 450RX både det rena moto-cross DNAt för att ta sig an vilken enduro-etapp som helst, och en förtroendeingivande kompetens för att hantera spåren, utmanande klättringar och tighta, kluriga sektioner fullt ut med lätthet.

CRF 450RX är något alldeles speciellt, inte bara för Honda utan även för enduro-världen att köra och tävla på. Den ser annorlunda ut och känns annorlunda jämfört med andra. Och precis som den nya CRF 450R, är det övertygande snabb.

För leveransbesked kontakta oss via mail eller telefon.
Teknisk Information

Motor

4-T,V-KYLD

Cylinderarrangemang

1-CYL

Ventiler/cylinder

4

Kamaxelarrangemang

UNICAM

Slagvolym

449.7 cc

Cylinderdiameter

96 mm

Slaglängd

62.1 mm

Kompressionsförhållande

13.5 : 1

Startanordning

EL+KICK

Frambroms

1-260MM

Bakbroms

1-240MM

Längd

2175 mm

Bredd

827 mm

Höjd

1274 mm

Axelavstånd

1477 mm

Sitthöjd

959 mm

Markfrigång

328 mm

Framdäck

90/90-21

Bakdäck

120/90-18

Tankvolym

8.5

Torrvikt

-

Tjänstevikt

118 kg