
2026 KX250
Kör mot seger med motorcykeln som är byggd för att vinna. KX250 är det mest konkurrenskraftiga racingpaketet hittills, med ett förbättrat chassi, en uppdaterad motor samt helt nya Power Mode Selection och Kawasaki Traction Control (KTRC). Dessutom erbjuder banbrytande teknik som ERGO-FIT-komponenter och RIDEOLOGY THE APP KX maximal anpassningsbarhet, så att du kan hitta din unika vinnande stil. Var snabbast i fältet. Bli nästa mästare på KX250.
Se om Kawasaki KX250 finns hemma i lager här
Handla originaldelar till KX250 här

Motortyp - Liquid-cooled, 4-stroke Single
Slagvolym - 249 cm³
Borrning x slaglängd - 78 x 52.2 mm
Kompressionsförhållande - 14.0:1
Ventilsystem - DOHC, 4 valves
Bränslesystem - Fuel injection: 44 mm
Tändsystem - Digital DC-CDI
Startsystem - Electric
Smörjning - Forced lubrication, semi-dry sump
Växellåda - 5-speed, return
Slutdrift - Chain
Primärt utväxlingsförhållande - 3.350 (67/20)
Utväxling 1:an - 2.077 (27/13)
Utväxling 2:an - 1.688 (27/16)
Utväxling 3:an - 1.438 (23/16)
Utväxling 4:an - 1.235 (21/17)
Utväxling 5:an - 1.045 (23/22)
Slutligt utväxlingsförhållande - 3.846 (50/13)
Koppling - Wet multi-disc, manual
Bromsar, fram - Single semi-floating 270 mm petal disc. Caliper: Dual-piston
Bromsar, bak - Single 240 mm petal disc Caliper: Single-piston
Fjädring, fram - 49 mm inverted telescopic fork with adjustable compression and rebound damping
Fjädring, bak - New Uni Trak with adjustable dual-range (high/low-speed) compression damping, adjustable rebound damping and adjustable preload
Ramtyp - Perimeter, aluminium
Försprång - 118 mm
Fjädringsväg fram - 305 mm
Fjädringsväg bak - 307 mm
Däck, fram - 80/100-21 51M
Däck, bak - 110/90-19 63M
Styrvinkel V/H - 42° / 42°
L x B x H - 2,190 x 820 x 1,265 mm
Hjulbas - 1,485 mm
Markfrigång - 340 mm
Bränslevolym - 6.2 litres
Sitthöjd - 955 mm
Tjänstevikt - 109.5 kg