1. Leveranser
Hur lång är leveranstiden?
- På varje produkt kan du se lagerstatus och när den beräknas skickas från oss.
Har du flera produkter i varukorgen med olika lagerstatus kommer vi invänta samtliga produkter innan vi skickar din order.
När din order skickas från oss levereras den inom 1-2 arbetsdagar.
Vad kostar frakten?
- 99 kr för ombudsleverans, 149 kr för skrymmande ombudsleverans.
149 kr för företagspaket, 199 kr för skrymmande företagspaket.
Fri frakt över 2 000 kr (gäller ej skrymmande paket).
Hur hittar eller spårar jag min order?
- När din order skickas från oss får du en leveransbekräftelse via e-post där du kan följa sändningen.
Vi skickar alla paket med PostNord, vi rekommenderar därför att du laddar ner PostNord-appen för att få aviseringar om din sändning och enkelt kunna göra leveransval, såsom att välja ombud eller paketbox samma dag som paketet skickats.
Vad betyder era lagersatusar?
I lager - Kan skickas omgående = Finns i vårt lager och skickas direkt, leverans inom 1-2 arbetsdagar.
Tillgänglig - Kan skickas inom [1-3] arbetsdagar = Tillgänglig på externt lager, skickas inom angiven tid och levereras därefter inom 1-2 arbetsdagar.
Beställningsvara - Kan skickas inom [3-9] arbetsdagar = Beställs från leverantör. Lagerstatus kan bekräftas först efter lagd order och därför anges ett bredare leveransintervall.
Skulle en beställningsvara vara restnoterad eller en leverans dröja längre än angiven tid meddelas kund via mejl.
2. Returer
Hur gör jag en retur?
- Följ anvisningarna och fyll i dina uppgifter i detta formulär. Inom en arbetsdag ska du ha fått en QR-kod som du sedan visar upp hos ditt Postnord-ombud när du lämnar in ditt paket. En förbetald returfraktsedel skrivs sedan ut av ombudspersonalen och ditt paket returneras till oss inom 1-2 arbetsdagar.
Vad kostar en retur?
- En vanlig retur kostar 99 kr, eller 149 kr för skrymmande produkter.
Returer är gratis vid ny order, för att få fri retur behöver du ange även ditt nya order-id i returformuläret.
Returer som lämnas in i butik är gratis.
Hur länge får jag returnera?
- Vi har 14 dagars öppet köp, du behöver returnera eller meddela att du ska returnera din vara inom 14 dagar från den dagen du tog emot din order.
Blir jag fullt återbetald?
- Ja, du blir fullt återbetald minus eventuell returfraktkostnad på 99 kr eller 149 kr för skrymmande produkter.
Skulle den returnerade varan inte följa våra riktlinjer och är exempelvis i använd, skadad eller har bruten förpackning kan vi göra procentuellt avdrag på återbetalningsbeloppet.
Hur blir jag återbetald?
- Du blir automatiskt återbetald via vald betalningsmetod vid köptillfället, normalt inom 1 vecka från att vi mottagit din retur.
3. Order
Hur ändrar jag en befintlig order?
- Om leveransen inte har påbörjats kan vi hjälpa till att ta bort artiklar eller ändra leveransadress. Kontakta oss via mejl på order@motostar.se och uppge ditt order-id så hjälper vi er vidare.
Hur avbeställer jag en order?
- För att avbeställa din order kontaktar du oss via mejl på order@motostar.se och uppger ditt order-id.
Observera att ordrar som gått för långt i orderprocessen inte kan avbeställas och att produkter som saknar returrätt inte kan avbeställas om ordern har effektuerats.
Kan jag få min order dellevererad?
- Om du valt faktura som betalningsmetod kan du delleverera din order till en extra fraktkostnad på 99 kr. Kontakta oss i så fall via mejl på order@motostar.se och ange ditt order-id och vad du vill delleverera.
När skickas min order?
- Din order skickas inom den angivna tiden. Produkter som kan skickas omgående skickas så snart de har plockats. Produkter som kan skickas inom 1–3 arbetsdagar skickas tidigast efter 1 arbetsdag och senast inom 3 arbetsdagar.
Om din order innehåller flera produkter med olika lagerstatus inväntar vi samtliga produkter innan vi skickar ordern.
Kan ni skicka olika ordrar i samma försändelse?
- Det är tyvärr inte möjligt att skicka olika ordrar i samma försändelse.