2. Priser
Alla priser visas i svenska kronor och inklusive moms.
Vi förbehåller oss rätten för att göra prisförändringar utan förvarning vid eventuella prisfel i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttlagstiftning.
Om du köpt en vara med felaktigt pris blir du meddelad per e-post innan korrigering i din beställning.
Bank/Kreditkort
Faktura
Delbetalning
Tack vare vårt samarbete med Klarna kan erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. Mer om klarnas delbetalningsvillkor kan du läsa om här: Klarna Delbetalning
Tar du ej emot eller hämtar ut din beställning tvingas vi debitera 299 kronor för de utlägg vi gjort för porto, administration och andra avgifter.
En avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse härom mottagits från oss.
Konsumenten ska efter skickat meddelande senast inom 14 dagar återsända varan/varorna, du kan meddela oss via e-post på order@motostar.se. Vill du som konsument ångra ett avtal kan detta göras via konsumentverkets ångerblankett som ni hittar Här.
Ångerblankett följer alltid med i paketet men finns även att skriva ut och fylla i via denna länk: Returformulär
Observera att ångerrätten inte gäller på specialbeställda varor så som egendesignade dekalkit, icke lagerförda originaldelar eller varor som inte kan lämnas tillbaka av hälso-eller hygienskäl (exempelvis underkläder, badkläder eller kosmetiska produkter. Vid frågor om detta kontakta oss via telefon 0416 - 175 75 eller e-post order@motostar.se.
7. Återbetalning
8. Reklamationsrätt
Du som konsument har rätt att reklamera en vara i tre år. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Anmälning om fel på varan inom två månader anses alltid inom skälig tid. Du måste även lämna meddelande om att varan är felaktig och hur den är felaktig.
Vid reklamation följer vi konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns i varan redan innan leverans. Förvara ditt kvitto väl då det detta krävs vid en reklamation.
Vid en godkänd reklamation står vi för alla kostnader inklusive all frakt.
Har du en vara du vill reklamera ber vi dig att skicka ett mail till oss på order@motostar.se.
Vi ansvar inte för skador som sker vid montering av felaktiga eller fellevererade varor.
Vi följer den Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.
Allmänna Reklamationsnämndens webbplats: https://arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr
1. Leveranser
Vid eventuell restorder eller om en leverans av olika skäl skulle dröja längre än avtalad tid, blir kund meddelad per e-post med anledning av försening och upplyses med ny leveranstidpunkt.
I fall köpare anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av order är det på köparens ansvar att nämnda order avbeställes i enlighet med dessa köpvillkor. Om du har beställt en vara hos oss och sedan väljer att inte hämta ut den på posten tvingas vi debitera 299 kr för de utlägg vi gjort för porto administrering och andra avgifter.
Om du handlar skrymmande produkter som är större och/eller tyngre än normalt, tillämpas en dyrare fraktavgift för dessa produkter. Skrymmande produkter har ingen fri frakt-gräns och alla skrymmande produkter är märkta på hemsidan.
Leverans sker endast inom Sverige ifall inget annat avtalats.
Observera att vi inte kan erbjuda öppet köp på specialbeställda varor så som egendesignade dekalkit, icke lagerförda originaldelar eller varor som inte kan lämnas tillbaka av hälso-eller hygienskäl (exempelvis underkläder, badkläder eller kosmetiska produkter). Vid frågor om detta kontakta oss via telefon 0416 - 175 75 eller e-post order@motostar.se.
Om du vill byta varan, lägg en ny beställning, ange sedan ditt nya order id i det medföljande returformuläret för att bli fullt återbetald inklusive eventuell fraktkostnad, utan avgift (gäller endast vid byte av storlek eller färg av samma vara).
Byten i vår butik i Sjöbo är gratis.
För att returnera en produkt behöver du följa anvisningarna och fylla i dina uppgifter i detta formulär. Inom en arbetsdag ska du ha fått en QR-kod som du sedan visar upp hos ditt Postnord-ombud när du lämnar in ditt paket. En förbetald returfraktsedel skrivs sedan ut av ombudspersonalen och ditt paket returneras till oss inom 1-2 arbetsdagar.
Returfrakten kostar 99 kr och dras sedan av från återbetalningsbeloppet, alternativt 149kr för retur av skrymmande varor.
Returer i vår butik i Sjöbo är gratis.