2024 Honda CRF250R
EAST OR WEST, IT’S THE BEST
Det har aldrig varit några tvivel om den bästa cykeln i 250-klassen, men om du behöver mer bevis, kolla bara in resultaten från årets Supercross. Jett och Hunter Lawrence kan åka vad de vill, men de väljer båda Honda CRF250R och åkte iväg med både 250 East och 250 West AMA Supercross-mästerskapen – och med en enorm poängmarginal! Och det är lätt att förstå varför: CRF250R staplar däcket när det kommer till vridmoment och kraft i mellanregistret – där du verkligen behöver det för kritiska spåravsnitt som hopp, hantera hopp eller att ta dig ur djup lera och spår. Dessutom har Honda gått extra långt för att hålla cykeln lätt, smal och lyhörd. För 2024 är valet klart: Du måste vara på en Honda CRF250R . . . om du inte är nöjd med att tävla om andraplatsen.
För leveransbesked kontakta oss via mail eller telefon.
Specifikationer
MOTOR |
|
---|---|
Typ | Vätskekyld 1-cyl 4-takt DOHC |
Slagvolym | 249,4 cm³ |
Borrning x slag | 79 x 50,9 mm |
Kompression | 13,9:1 |
Oljevolym | 1,35 liter |
BRÄNSLESYSTEM |
|
Bränsleförsörjning | Bränsleinsprutning |
Bränsletankvolym | 6,3 liter |
ELSYSTEM |
|
Startanordning | Elstart |
KRAFTÖVERFÖRING |
|
Kopplingstyp | Våt flerskivig |
Växellådstyp | Konstant ingrepp |
Sekundärdrivning | Kedja |
RAM |
|
Typ | Dubbelrörsram av aluminium |
CHASSI |
|
Mått (L x B x H) | 2177 × 827 × 1265 mm |
Hjulbas | 1477 mm |
Styrvinkel | 27,32 grader |
Försprång | 115 mm |
Sadelhöjd | 961 mm |
Markfrigång | 333 mm |
Tjänstevikt | 104 kg |
FJÄDRING |
|
Fram | 49 mm Showa inverterad gaffel med spiralfjäder |
Bak | Showa enkeldämpare med Pro-Link |
HJUL |
|
Fram | Ekerhjul, aluminium |
Bak | Ekerhjul, aluminium |
Framdäck | 80/100-21 PIRELLI MX32 MIDSOFT |
Bakdäck | 100/90-19 PIRELLI MX32 MIDSOFT |
BROMSAR |
|
Fram | 260 mm hydraulisk, vågformad skiva |
Bak | 240 mm hydraulisk, vågformad skiva |